szerda, július 29, 2015

Kókusztejszínhab lépésről lépésre


Ez a kókusztejszínhab őrületesen zseniális! Már évekkel ezelőtt is olvastam róla, de csak most került rá sor, hogy kipróbáljam. Azt kell mondjam, hogy nagy konkurrenciát teremt a sima tejszínhabnak! Utóbbi luxust ritkán engedi meg magának az ember, de azért pl. egy almás tarte tatin, vagy egy keserűcsokitorta mellé elég nagyszerű. Természetesen állati eredetű, igazi (min. 30%-os, vagy több) tejszínről beszélünk. Természetesen, sajnos brutál kalóriabomba.

Nos, a kókusztej kalóriatartalma sem a legalacsonyabb (sűrűségtől, fajtától függően 150-230kcal/100 ml), de azért legalább valamelyest elmarad a hagyományos tejszíntől, továbbá azok is nyugodtan fogyaszthatják, akik laktózérzékenyek.

A kókusztejszínhabban azonban határozottan az a legjobb, hogy hihetetlenül finom. Az állaga habos, légies, selymes, a kókusz nem tolakodóan jelenik meg benne, és pl. gyümölcsös desszertek mellé pompás.



Nem mindegy, hogy milyen kókusztejből készítjük, jó minőségűt kell keresni, olyat, ami sűrű, és nincs tele tartósítószerrel és adalékanyagokkal, azokból ugyanis sosem fog sikerülni. Én a két kedvenc márkámból próbáltam eddig ki, mindkettő kb. 60% kókuszsűrítményt tartalmaz, ezen kívül csak vizet és az egyik aszkorbinsavat (színmegtartó), mást nem. A Mae Ploy márkájú a kedvencem, ezt a Culinarisban szoktam venni (és sajnos elég drága), az Aroy-t elég sok helyen lehet kapni. Mindkettőből működik, pici eltéréssel, azokról rögtön alább.



Íme, a módszer:

1. Az egész doboz kókusztejet tegyük a hűtőbe legalább 8 órára, vagy egy egész napra/éjszakára.

2. Közvetlenül a hab felverése előtt tegyük át egy fél órára a mélyhűtőbe.

3. Egy hideg tálban, vagy kancsóban kézi habverővel verjük fel, ugyanúgy, mint a tejszínhabot.

4. Amikor már félig lágy, akkor tegyünk hozzá egy kis vaníliát (kikapart mag, vagy vaníliakivonat), és egy evőkanál édesítőt, pl. por állagú xilitet, juharszirupot, vagy agavészirupot (én utóbbit szeretem legjobban, mert semleges és jól édesít). Ezekkel készre verjük. Akkor jó, amikor lágy tejszínhab állagú.

Vigyázat, ezt is túl lehet verni, inkább legyen szép selymes, lágy.


(az első kép az Aroy, ez a második pedig a Mae Ploy)


A tapasztalataim a két márkával:

-az Aroy márkájúnak frissen felverve csodás az állaga, extra selymes, habos. Viszont azonnal fel kell használni, mert hamar összeesik, szétválik, és egyáltalán nem áll el.

- A Mae Ploy sűrűbb, zsírosabb kókusztej, ennek megfelelően a hab is gazdagabb, töményebb lett. Az állaga frissen is nehezebb. Viszont remekül bírja a strapát, és a tárolást, olyannyira, hogy a felvert hab egy zárt, műanyag dobozban egy egész hétig eláll. Használat/tálalás előtt kicsit szobahőmérsékletűre kell hozni, hogy lágyabb legyen.

A kókusztejszínhab nekem különösen gyümölcsös desszertekkel jön be, azon belül is sült és/vagy egzotikus gyümülcsökkel, de minden mással is működik, akár pl. kávéba is.



 

 

5 hozzászólás:

Anonymous Kókuszbolt szerint...

Kedves Chili & Vanilia!

Kókusztejporból próbáltad már?

Üdv: Kókuszbolt

10:44 du.  
Blogger Unknown szerint...

Én ezt nem értem. Miért lenne luxus a habtejszín? A legdrágább habtejszín 1600 Ft/l. A Mae Ploy 2125Ft/l (egy helyen kapni) az Aroy D cca 1400-tól indul és nem is lehet minden boltban kapni. A habtejszínnel nincs macera lemegyünk a közértbe megvesszük felverjük és már finom is.
Na mindegy.

12:50 du.  
Blogger csuszta szerint...

szerintem M. Zs. arra gondolt, hogy kalóriában luxus, nem pénzben... de lehet, hogy tévedek :)

4:48 du.  
Blogger Unknown szerint...

Így már értem. Hála az égnek én nem hízok bármit eszek is. Ezért nekem ez eszembe se jutott. 😊

8:00 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Köszi, Csuszta, igen, pontosan, kalórialuxusra gondoltam:) De jó a Péternek, hogy ez eszébe sem jutott!:)

9:46 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal