szombat, június 14, 2014

Megjelent a Főzőiskola Középfok!


Megjelent a Főzőiskola sorozat második kötete, a Középfok, sok-sok nyári recepttel - hideg levesek, grillezés, pácok, szószok, piték, fagyik, lekvárok - fogadjátok sok szeretettel!

Dedikálás:

- A Könyvhéten, most vasárnap, 2014. június 15-én, 13.00 órakor - Vörösmarty tér, Libri stand
- A Sarki Fűszeres-ben, 2014. június 19-én, csütörtökön, 16h órától

Nagy izgalommal vártam a Főzőiskola első kötetének, az Alapfoknak a fogadtatását, hiszen a többség az elmúlt években a különlegesebb, gyakran a nemzetközi konyha által ihletett receptjeimről ismert meg, talán meglepő volt tőlem egy, a csirkepörkölt és palacsinta készítését bemutató könyv. Éppen ezért örültem nagyon, hogy beigazolódott: valóban szükség volt egy – az alapműveleteket korszerű módon bemutató –kötetre. Az már csak hab volt a tortán, hogy a közönség Aranykönyv díjat szavazott a Főzőiskola –Alapfok-nak, ezúton is köszönöm szépen!

Rengeteg visszajelzést kaptam: tizenéves gyerekek, kis- és nagykamaszok, egyetemisták, külföldre készülő fiatalok, háztartást éppen alapító lányok, kulináris magabiztosságra és bevált alapreceptekre vágyó háziasszonyok, a konyhai műveletekkel még csak barátkozó férfiak sajátították el a főzés alapjait az első kötetből. Aki azt végigfőzte, annak a középfok gyerekjáték lesz.


A főzőiskola második kötete többségében nyári recepteket tartalmaz: hideg leveseket,  lekvárokat, fagylaltokat, szörpöket, klasszikus salátákat, grillrecepteket. Aki a legegyszerűbben szeretne finom házi kenyeret, pizzát, vagy lepénykenyeret sütni, azok számára is megírtam a kedvenc elkészítési módjaimat. Ebben a könyvben már a világkonyha felé is kitekintünk egy kicsit, a mai hétköznapi konyhánknak ugyanis szerintem már az is része. A hummusz, a csípős mogyorószósz, a spenótos-rokfortos pite (quiche), a fűszeres grillfasírt, vagy a meggyes tejpite (clafoutis) hamar beépül a mindennapi konyhánkba. A recepteket ezúttal is kiegészíti a DVD melléklet, amelyen az ételek elkészítése megtekinthető.

Köszönöm szépen a közös munkát a Libri kiadónak, együttműködő partneremnek, az Electrolux-nak, a kötet producerének: Hajós Szandrának. A fotókat ezúttal Erdőháti Áron készítette, styling: Milutinovits Panka.

Bookline - Főzőiskola Középfok